tisdag 29 december 2009

IKEA

Åkte till IKEA idag med mamma, Robert, Elli och Jonas. Hade det jätte roligt. Vi hade med Elysa till mormor för att hämta Elli där och lämna Elysa eftersom att mormor ska ha henne när vi åker till Thailand. Vi hämtade Elli och åkte till Haparanda till IKEA. Elli fick en ny kompis, en ny lek kompis. Tycker synd om Jonas som fick stå ut med Elli som ville leka kurragömma hela tiden. Första gången Jonas var på IKEA så länge och så fick han stå ut med Elli. Han och Elli var så söta. Han fick även en blöt puss på kinden av henne. Jonas tyckte att Elli var så söt och hon ville inte att jag skulle bära henne sen när vi skulle gå till kassan när vi hade lekt en stund och mamma och Robert stod och vänta på oss. Det var så gulligt när han bar henne. Elli försökte övertala Jonas hela tiden, hon är duktig på det.

Iallafall så köpte jag ett laptop bord så jag kan ha den bredvid sängen. Mycket bra det tycker jag iallafall, nu har jag något bord som jag kan ha datan på när jag ser film också. Vi köpte ganska mycket faktiskt, det är ju IKEA så man måste ju shoppa. Jonas oroade sig när han flyttar hemifrån, han ska shoppa inredning på IKEA och han tyckte att det var så mycket man kunde välja mellan. Håller med IKEA har 1 000 000 möjligheter.

Men nu ska jag gå ska snart sova, ont i huvudet efter Elli. Hon har pratat en gång under hela dagen och det var när vi kom och när vi lämna henne. Hon är ändå gullig min kusin.
Massa pussar!

Inga kommentarer: